|
Warhammer Fantasy Role Play |
![]() |
Gobliny |
Chyba ka¿dy MG prowadzi³ kiedy¶ przygodê z udzia³em goblinów. Nader czêsto stworzenia te s± wykorzystywane w roli krwio¿erczych napastników; ma³o kto zwraca uwagê na inne aspekty ich ¿ycia. Niniejszy tekst ma na celu dok³adnie opisaæ tê rasê, jej ¿ycie i zwyczaje. Zawarte w nim informacje, choæ po czê¶ci zaczerpniête z ró¿norodnych ¼róde³, s± g³ównie wytworem mojej wyobra¼ni i opisuj± gobliny tak, jak ja je widzê. Stara³em siê nie pomin±æ niczego, co mog³oby byæ przydatne do tworzenia i rozgrywania scenariuszy. Tekst jest podzielony na cztery czê¶ci:1. Cechy fizyczne i mentalno¶æ (Pochodzenie, Budowa cia³a, Specjalne
zdolno¶ci, Psychika, Religia). Wszêdzie, gdzie w grê wchodzi magia, korzysta³em z informacji zawartych w Królestwach magii. St±d:– do opisów zaklêæ do³±czone s± pozycje: przygotowanie, obszar dzia³ania
i obrona (my¶lê, ¿e te terminy s± w miarê jasne, ale na wszelki wypadek
wyja¶ni³em je [i inne, takie jak BMP czy rytua³] w odpowiednich
miejscach) |